Profil absolwenta
Absolwent Studiów Podyplomowych zostanie wyposażony w aktualną wiedzę oraz praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnej pracy w swoim zawodzie. Szczególną szansę stwarza system zajęć warsztatowych oraz zajęć stażowych w placówkach, którym został poświęcony cały trzeci semestr studiów. Zajęcia te wyposażą absolwenta w umiejętność wykonywania czynności diagnostycznych, odpowiednich do wykonywanego zawodu, które pozwolą mu na opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe dziecka.
Ponadto absolwent zostanie wyposażony w umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć grupowych z dziećmi oraz do pracy z ich rodzinami. Zajęcia stworzą także okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy słuchaczami. Pozwoli to na dokonanie analizy dotychczasowych sukcesów i niepowodzeń w pracy edukacyjno-terapeutycznej, co może być źródłem inspiracji do nowych działań na rzecz własnego rozwoju i wdrażania nowych form pracy, poznanych na studiach podyplomowych. Zapoznanie się ze współczesną literaturą i sposobami docierania do niej stworzy szansę kontynuowania samokształcenia po zakończeniu studiów.
[su_heading]Kwalifikacje nabywane przez absolwenta Studiów Podyplomowych[/su_heading]
Na Studiach Podyplomowych „Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju” słuchacz po II semestrze wybiera jedną z dwóch ścieżek specjalizacyjnych:
- Specyficzne Trudności w Uczeniu się
- Całościowe Zaburzenia Rozwoju
W zależności od tego wyboru uzyskuje następujące kwalifikacje:
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Specyficzne Trudności w Uczeniu się[/su_list]
Kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, a w szczególności do prowadzenia zespołów dydaktyczno-wyrównawczych, zespołów korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć w klasach wyrównawczych i terapeutycznych.
Kończąc Studia Podyplomowe z zakresu „Wczesnego Wspomagania oraz Edukacji i Terapii Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Rozwoju” uzyskuje się kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapeutycznych z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją rozwojową, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią).
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Całościowe Zaburzenia Rozwoju [/su_list]
Kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju we wszystkich typach placówek oświatowych, a w szczególności w przedszkolach i szkołach z oddziałami integracyjnymi, w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, rewalidacyjno-wychowawczych, oraz opiekuńczo-wychowawczych.
Kończąc Studia Podyplomowe z zakresu „Wczesnego Wspomagania oraz Edukacji i Terapii Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Rozwoju” uzyskuje się kwalifikacje do prowadzenia zajęć:[su_list icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#003e71″]
- wczesnego wspomagania rozwoju
- terapeutyczno-edukacyjnych (indywidualnych i grupowych)
- edukacyjnych według programów nauczania na kolejnych etapach edukacji (szkoła podstawowa, kształcenie ponadpodstawowe) dla dzieci z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (w placówce i w warunkach domowych)[/su_list]
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Ponadto: Osoby, które[/su_list]
1) ukończyły studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika, studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna lub logopedia oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne lub
2) ukończyły studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej oraz posiadaja przygotowanie pedagogiczne lub
3) mają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy (określone w § 21 Rozporządzenia MEN z dnia 17 kwietnia 2012; Dz.U. 2012 poz. 426)
Uzyskują uprawnienia do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. 2017 Poz 1635)