Ramowy program studiów

Ramowy program studiów podyplomowych

SEMESTR I (120 godzin)

  • Rozwój emocjonalny, poznawczy i językowy
  • Neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się
  • Dziecko z zaburzeniami rozwoju w systemie rodziny
  • Wspomaganie rozwoju dziecka:
    • Wspomaganie rozwoju mowy
    • Wspomaganie rozwoju komunikacji
    • Wspomaganie rozwoju intelektualnego wg L.S. Wygotskiego
    • Wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez zabawę wg programu „Zabawy fundamentalne” Colina Rose i Gordona Drydena
    • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

SEMESTR II (120 godzin)

BLOK A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU

  • Całościowe zaburzenia rozwoju – podstawy teoretyczne
  • Diagnoza rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Podstawy edukacji i terapii dzieci z całościowymi zaburzenia rozwoju

BLOK B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ

  • Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania i ich diagnozowanie
  • Specyficzne trudności w uczeniu się arytmetyki i ich diagnozowanie
  • Edukacja i terapia zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową 

BLOK C: ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI

  • Zaburzenia zachowania i emocji – podstawy teoretyczne
  • Podstawy diagnozy, edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

SEMESTR III (110 godzin)

Słuchacze dokonują wyboru jednej z dwóch ścieżek specjalizacyjnych:
A (Całościowe zaburzenia rozwoju) lub B (Specyficzne trudności w uczeniu się)

ŚCIEŻKA A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU

  • Edukacja i terapia małych dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Analiza i terapia zachowań trudnych u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Edukacja i terapia młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Aktywizacja zawodowa młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Pisanie programów edukacyjno-terapeutycznych i zbieranie danych
  • Praktyki w placówkach
  • Seminarium dyplomowe

ŚCIEŻKA B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ

  • Profilaktyka specyficznych trudności w uczeniu się
  • Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w młodszym wieku szkolnym
  • Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w starszym wieku szkolnym
  • Diagnoza, edukacja i terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
  • Wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
  • Praktyki w placówkach
  • Seminarium dyplomowe

ساخت اپلیکیشن

مبلمان اداری

طراحی قالب وردپرس

نیازمندیها

طراحی اپلیکیشن