Ramowy program studiów podyplomowych
SEMESTR I (120 godzin)
- Rozwój emocjonalny, poznawczy i językowy
- Neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się
- Dziecko z zaburzeniami rozwoju w systemie rodziny
- Wspomaganie rozwoju dziecka:
- Wspomaganie rozwoju mowy
- Wspomaganie rozwoju komunikacji
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego wg L.S. Wygotskiego
- Wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez zabawę wg programu „Zabawy fundamentalne” Colina Rose i Gordona Drydena
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
SEMESTR II (120 godzin)
BLOK A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU
- Całościowe zaburzenia rozwoju – podstawy teoretyczne
- Diagnoza rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Podstawy edukacji i terapii dzieci z całościowymi zaburzenia rozwoju
BLOK B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ
- Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania i ich diagnozowanie
- Specyficzne trudności w uczeniu się arytmetyki i ich diagnozowanie
- Edukacja i terapia zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową
BLOK C: ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI
- Zaburzenia zachowania i emocji – podstawy teoretyczne
- Podstawy diagnozy, edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji
SEMESTR III (110 godzin)
Słuchacze dokonują wyboru jednej z dwóch ścieżek specjalizacyjnych:
A (Całościowe zaburzenia rozwoju) lub B (Specyficzne trudności w uczeniu się)
ŚCIEŻKA A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU
ŚCIEŻKA B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ