Ramowy program studiów podyplomowych
SEMESTR I (120 godzin)
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Rozwój emocjonalny, poznawczy i językowy
- Neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się
- Dziecko z zaburzeniami rozwoju w systemie rodziny
- Wspomaganie rozwoju dziecka:
- Wspomaganie rozwoju mowy
- Wspomaganie rozwoju komunikacji
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego wg L.S. Wygotskiego
- Wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez zabawę wg programu „Zabawy fundamentalne” Colina Rose i Gordona Drydena
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz[/su_list]
SEMESTR II (120 godzin)
BLOK A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Całościowe zaburzenia rozwoju – podstawy teoretyczne
- Diagnoza rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Podstawy edukacji i terapii dzieci z całościowymi zaburzenia rozwoju
[/su_list]
BLOK B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania i ich diagnozowanie
- Specyficzne trudności w uczeniu się arytmetyki i ich diagnozowanie
- Edukacja i terapia zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową
[/su_list]
BLOK C: ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Zaburzenia zachowania i emocji – podstawy teoretyczne
- Podstawy diagnozy, edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji
[/su_list]
SEMESTR III (110 godzin)
Słuchacze dokonują wyboru jednej z dwóch ścieżek specjalizacyjnych:
A (Całościowe zaburzenia rozwoju) lub B (Specyficzne trudności w uczeniu się)
ŚCIEŻKA A: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Edukacja i terapia małych dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Analiza i terapia zachowań trudnych u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Edukacja i terapia młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Aktywizacja zawodowa młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Pisanie programów edukacyjno-terapeutycznych i zbieranie danych
- Praktyki w placówkach
- Seminarium dyplomowe[/su_list]
ŚCIEŻKA B: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ
[su_list icon=”icon: chevron-circle-right” icon_color=”#003e71″]
- Profilaktyka specyficznych trudności w uczeniu się
- Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w młodszym wieku szkolnym
- Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w starszym wieku szkolnym
- Diagnoza, edukacja i terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
- Wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
- Praktyki w placówkach
- Seminarium dyplomowe
[/su_list]